YouTube je největší a zároveň nejznámější server pro sdílení a sledování videí. Zároveň se po Googlu jedná o globálně druhý největší vyhledávač. S trochou nadsázky se dá říct, že YouTube zná téměř každý uživatel internetu. Dnes má tato video platforma téměř 2,5 miliardy diváků, což představuje zhruba polovinu všech uživatelů internetu na celém světě. Video obsah je dnes mocný nástroj, kterým můžete oslovit svou cílovou skupinu. Pro to, aby vaše videa shlédlo co nejvíce lidí, je nutná kvalitní optimalizace pro vyhledávače. Jak na SEO na YouTube?
Co to je SEO a proč je na YouTube tak důležité?
Pod zkratkou SEO se skrývá anglický termín search engine optimization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o marketingový nástroj, jehož cílem je dosáhnout co nejlepšího umístění v rámci organických výsledků vyhledávání na internetových vyhledávačích, jako je Google či Seznam.cz. YouTube je přitom považován za světově druhý nejpoužívanější vyhledávač a na důležitosti mu dodává i to, že je vlastněný právě gigantem Googlem. Co to je SEO a proč ho používat se dozvíte v našem dalším článku.
Ať už na YouTube vkládáte videa pro získání sledujících, šíření zajímavého obsahu, pro edukativní účely anebo pro oslovení vaší cílové skupiny v rámci marketingu, je i pro vás SEO na YouTube důležitým tématem. Pokud bude vaše video a jeho popis optimalizované pro vyhledávače, bude se váš obsah uživatelům YouTube při vyhledávání zobrazovat na vyšších příčkách. A to jak při vyhledávání na samotném YouTube, tak na Googlu a dalších vyhledávačích.
OBRÁZEK – videa zobrazená jako první výsledky při vyhledávání na některá kw
Popis pod obrázkem: Při vyhledávání některých klíčových slov zobrazuje Google jako první nikoliv weby, ale videa na YouTube. Typicky se jedná o různé návody, recepty atd.
SEO na YouTube – jak to funguje?
V případě, že chcete zvýšit sledovanost vašich videí na YouTube, je vhodné porozumět algoritmu platformy. To znamená vědět, jak YouTube hodnotí obsah, který na něm uživatelé zveřejňují. Algoritmus YouTube je doporučovací systém založený na umělé inteligenci. Stejně jako u jiných sociálních sítí je jeho cílem nabízet každému konkrétnímu uživateli ten nejlepší a nejzajímavější obsah podle jeho individuálních preferencí.
Při rozhodování o tom, komu a na jaké příčce vyhledávání se dané video zobrazí, bere YouTube v potaz zaprvé data o chování konkrétního uživatele (jaká videa sledoval v minulosti i jeho celkové chování na internetu), a zadruhé zohledňuje, jak na video reagují ostatní uživatelé. Do této druhé kategorie patří například to, kolik lidí video shlédlo celé a dále množství komentářů, liků, sdílení a odběrů. Kladné body získáte například i tím, když budete v roli autora reagovat na komentáře sledujících pod vašimi videi.
Optimalizace pro YouTube – jak na to?
Jak už jsme uvedli výše, zvýšit počet návštěvníků vašeho kanálu i sledovanosti jednotlivých videí vám pomůže také YouTube SEO. Díky tomu totiž dosáhnete toho, že platforma pochopí, co je obsahem vašeho videa. Roboti vyhledávačů jako takoví totiž obsahu vašeho videa nerozumí (zatím), a vy jim v tom právě pomocí optimalizace pro YouTube můžete pomoci.
Jak na SEO na YouTube?
název souboru – klíčová slova by měla být zahrnuta již v názvu souboru, který budete z vašeho počítače na YouTube nahrávat
název videa – používejte klíčová slova a snažte se, aby měl název maximálně 66 znaků (delší názvy většina vyhledávačů při zobrazení zkracuje)
kategorie – nepodceňte zařazení do té správné obsahové kategorie videí
popisek videa – shrňte obsah videa, používejte klíčová slova a zakomponovat můžete i odkaz na váš web
tagy (štítky) – vyberte 10 až 20 štítků, které jsou relevantní k obsahu videa a seřaďte je podle důležitosti
miniatura videa – zvolte kvalitní obrázek v poměru 16:9, který v ideálním případě reprezentuje hlavní klíčové slovo
obsah a sledovanost videa – YouTube algoritmus rozpoznává klíčová slova přímo z obsahu videa a hodnotí, jak věrně odpovídá danému tématu. Například u videa „Jak opravit duši u kola“ očekává, že se v něm objeví fráze a postupy spojené s opravou. Zároveň zohledňuje, jak dlouho diváci video sledují, míru opuštění, „lajky,“ komentáře a sdílení. Čím vyšší je celkové zaujetí a interakce, tím lépe se video umístí ve vyhledávání. - Říká naše SEO specialistka Míša.
Jednou ze základních podmínek efektivního SEO na YouTube je práce s klíčovými slovy. A obecně vyžaduje optimalizace pro vyhledávače teoretické znalosti i praxi. Pokud vám tedy klíčová slova a další výše uvedené termíny nic neříkají, bude pro vás optimální možností obrátit se na SEO specialisty, kteří vám pomohou dosáhnout maximálních výsledků.
Chcete být na YouTube úspěšní a toužíte po co největším počtu sledujících i odběratelů vašeho kanálu? Pak byste neměli podcenit optimalizaci vašich videí, aby je YouTube jakožto vyhledávač organicky zobrazoval co největšímu počtu návštěvníků platformy. Tvorba videí je náročná disciplína, a tak je možné, že na optimalizaci pro vyhledávače vám už nezbývá dostatek prostoru. V takovém případě se na nás neváhejte obrátit a domluvte si s námi termín bezplatné konzultace. Náš Marion Marketing tým tvoří zkušení specialisté nejen na SEO, ale také na další oblasti marketingu. Společnými silami vám pomůžeme dosáhnout vašich cílů.
Comments