top of page
Obrázek autoraMartina Scheiner - CEO

Jaký je rozdíl mezi UGC tvůrci a influencery?

Aktualizováno: 3. 11.

Víte, jaký je rozdíl mezi UGC tvůrci a Influencery? Rozdíl mezi UGC (User-Generated Content) a spoluprací s influencery spočívá hlavně v tom, kdo obsah tvoří a jak a především kde se obsah následně použije. Pojďme si to tedy přehledně rozebrat a podívat se na rozdíl mezi influencer marketingem a UGC.


Dvě ruce, jedna drží bílý šálek s kávou a druhá ruka drží telefon s otevřenou sociální sítí Instagram, kde je ukázka spolupráce s influencerkou, která propaguje produkt na své sociální síti.
Jaký je rozdíl mezi UGC tvůrci a influencery? Především v tom, že spolupráce s influencerem probíhá hlavně na jeho sociálních sítích, zatímco při spolupráci s UGC tvůrci se obsah použije na sítě firmy.

UGC tvůrci

UGC je obsah vytvořený běžnými tvůrci, fanoušky nebo zákazníky značky. Často je obsah přirozený a působí věrohodně, což může posílit důvěru ostatních zákazníků. 🧑👩‍🦱 UGC obsah nemusí placený a může vznikat spontánně od uživatelů, kteří například vytváří recenze, nebo může firma UGC tvůrce oslovit záměrně, aby pro ní vytvořil přirozený obsah. Značka tento vytvořený (nejčastěji video) obsah použije na své sociální sítě a pro placenou reklamu.


Kdo je UGC tvůrce?

Tvůrcem UGC (User Generated Content - uživateli generovaný obsah) může být téměř kdokoliv – stačí kreativita a kvalitní telefon nebo fotoaparát. Výhodou je, že na rozdíl od influencerů není potřeba mít velké množství sledujících. UGC zahrnuje obsah jako fotografie, videa nebo recenze, který vytvářejí běžní uživatelé, nikoliv profesionálové nebo marketingové týmy. S nástupem sociálních médií začali běžní uživatelé sdílet své zkušenosti s produkty, čímž výrazně ovlivnili vnímání značek a nákupní chování ostatních.


Proč spolupracovat s UGC tvůrci?

Sociální sítě se během posledních let přeměnily a upřednostňují video obsah před fotkou. Což je bohužel pro firmu časově a také finančně náročnější. UGC tvůrci umí vytvořit levnější ale přesto velmi kvalitní obsah. Videa od UGC tvůrců bývají důvěryhodnější, než profesionálně vytvořené video, ale vždy záleží, co je cílem.


Influenceři

Influencer spolupráce znamená, že značka spolupracuje s influencery (s již vlivnými osobnostmi na sociálních sítích), kteří mají na svém profilu vybudovanou početnou základnu fanoušků. Cílem celé spolupráce je oslovit tuto základnu jeho fanoušků. 👩🤳 Influencer dostává obvykle za spolupráci buď finanční odměnu nebo produkty (tzv. barterová spolupráce) a hotový obsah publikuje na svých vlastních sociálních sítích.


Náš tip: V každém případě nezapomeňte podepsat s UGC tvůrci i influencery smlouvu o spolupráci. Přečtěte si 12 věcí, které by měla obsahovat smlouva s influencerem. - Martina Scheiner, CEO Marion Marketing


Rozdíl mezi UGC tvůrci a influencery

Pokud stále trochu tápete, jaký je v tom rozdíl, níže vám to rozepíšeme v přehledných bodech pro snadné porovnání. Občas se může stát, že influencer (nebo spíš microinfluencer) je zároveň také UGC tvůrcem, proto je dobré si přesně stanovit o jakou formu spolupráce máte zájem.


UGC spolupráce

  • obsah tvoří běžný uživatel/tvůrce videí/zákazník

  • obsah se sdílí na profilu firmy

  • cílem spolupráce je použít toto video do reklamy

  • přirozenější a neformální forma obsahu

  • scénář často připravuje a dodává firma


Influencer spolupráce

  • obsah tvoří influencer

  • obsah se sdílí na profilu influencera

  • spolupráce má za cíl zajmout a oslovit sledující influencera

  • profesionálnější forma odpovídající

  • scénář si tvoří influencer sám



Ukázka UGC videa, které jsme tvořili pro našeho klienta. Pokud máte zájem o spolupráci nebo UGC video, napište nám o nezávaznou schůzku.

Comments


bottom of page