Už je to pár měsíců, co jsem si všimla takového malého nešvaru v influencer marketingu. Hojně se začali vyzdvihovat mikroinfluenceři, jejich autenticita, opravdovost, větší vliv i nízká cena. A toho začala spousta nekvalitních agentur využívat a lákat neznalé firmy ke spolupráci. Ale on není mikroinfluencer jako mikroinfluencer a pokud se nevybere kvalitně, efekt bude 0.
Kdo je microinfluencer?
Microinfluencer je vlivná osoba působící na sociálních sítích, která má menší počet sledujících než běžný influencer. Microinfluenceři se často zaměřují na konkrétní oblast jejich zájmu (kosmetika, móda, sport, jídlo, technologie, atd.). Díky autentičnosti a užšímu kontaktu se svými sledujícími/fanoušky mohou být microinfluenceři pro značky vhodnější ke spolupráci, než velcí influenceři (makroinfluenceři), kteří mohou mít menší míru interakce a důvěry, ale vyšší cenu za spolupráci.
Jak velký je microinfluencer?
Velikost microinfluencerů (i makroinfluencerů) udává každý marketingový odborník trochu jinak. Toto měřítko se může lišit dle jejich zaměření, platformě (sociální síti), ale také velikosti země, ve které microinfluencer či influencer působí. Obecně jsou microinfluenceři definování mezi 1 000 až 100 000 sledujícími na sociální síti. A "nano" influenceři mezi 1 000 až 10 000 sledujícími.
V čem je síla microinfluencerů?
Důvod, proč jsou microinfluenceři velmi oblíbení, je v celku jednoduchý. Influenceři si říkají za reklamu často nemalé peníze, svůj obsah v některých případech přehltili reklamou a podobně.
Mikroinfluenceři oproti nim mají sice méně sledujících, ale často kvalitnější, více se s nimi ztotožňují a zároveň tvoří celkem přesnou cílovou skupinu. Také často spolupracují se značkou pouze za barter (přečtěte si jak barterová spolupráce funguje a co to vlastně je) a pro firmu jsou tak velmi levní.
Zdroje potvrzují, že hlavní výhodou microinfluencerů je jejich vyšší míra zapojení sledujících (engagement rate), která může být vyšší než u makroinfluencerů, protože mají osobnější vztahy se svým publikem. Například studie platformy Markerly ukazuje, že míra interakce se snižuje s rostoucím počtem sledujících:
U influencerů s 1 000 až 10 000 sledujících je míra zapojení vyšší než u těch s více než 100 000 sledujících.
Není mikroinfluencer jako mikroinfluencer!
(Ostatně tohle platí i u ostatních influencerů!) Můžete mít opravdu kvalitního (micro)influencera, který bude mít krásné a propracované fotografie, velký vliv na své fanoušky a také nebude mít profil přehlcen reklamou. Nebo můžete mít NEKVALITNÍHO (micro)influencera, který se více méně samozval influencerem, jeho profil ani prezentace není vůbec kvalitní, nebo může mít dokonce sledující nakoupené.
Pokud se v influencerech moc nevyznáte, určitě doporučujeme využít platformu SOCIALBOA, která vám umožní snadný a hladký průběh kampaní. Kromě jasných pravidel máte k dispozici také statistiky o cílové skupině followers, cenu za spolupráci si určujete sami a máte možnost také barterové spolupráce.
Microinfluencer tedy opravdu NENÍ každý uživatel, který je aktivní na sociálních sítích. Dokonce to neurčuje ani jeho počet sledujících! Určuje to pouze kvalita a způsob prezentace a jeho skutečný vliv na sledující!
Kvalitní microinfluencer by měl mít (i přesto, že je micro!!!) kvalitní a krásné fotky/videa, jeho prezentace by měla mít hlavu a patu a měla by na jeho profilu probíhat přirozená interakce s fanoušky. Jak vybrat kvalitního influencera si také řekneme příště.
Ale teď už se dostáváme k jádru věci a pointě celého tohoto článku.
Oslovit ke spolupráci microinfluencery, neznamená oslovit každého, kdo má nad XXX počet sledujících.
Bohužel sem se s tím setkávám velmi často, že firmy zbytečně rozdávají své produkty nekvalitním influencerům. Takže pokud spolupracujete s influencery sami (bez kvalitní agentury), nespolupracujte s každým, kdo vám napíše, nebo má xx tisíc sledujících. Protože výsledek může být stejný, jako kdybyste svoje produkty rozdávali na zastávce každému, kdo projde kolem vás. Asi tak srovnatelný vliv může špatně vybraný influencer mít a vás (pokud vaše produkty nejsou vzorečky za pár korun), to může vyjít nakonec pěkně draho.
Dokonce i agentury, zastupující "microinfluencery", kteří vůbec influencer marketingu nerozumí a pouze v něm vidí zlatý důl, toho hojně využívají a lákají neznalé majitele firem na snadnou reklamu - která ovšem ve finále nemá žádný efekt. Proto si pěčlivě vybírejte agenturu se kterou chcete spolupracovat, nebo která vám může s influencer marketingem opravdu kvalitně pomoci. Jak děláme influencer marketing my, si můžete přečíst zde.
Comments