Jak velkého influencera si vybrat?
- Martina Scheiner
- před 4 dny
- Minut čtení: 3
Je dobré popřemýšlet o tom, zda potřebujete velkého influencera se statisíci sledujícími, menšího s pár desítkami tisíc, nebo vám stačí třeba mikroinfluencer z vašeho okolí. Co ale tato čísla vlastně znamenají? Na první pohled se vám může zdát, že je vždy pro kampaň nejlepší inlfuencer s co nejvíce sledujícími. Takhle ale influencermarketing ve skutečnosti nefunguje. Podle čeho tedy zvolit influencera pro opravdu efektivní kampaň?

Velkého influencera sledují až statisíce fanoušků.
Tento člověk je už svým způsobem celebrita (občas je to veřejně známá osobnost, jako třeba nejvlivnější influencer u nás – Leoš Mareš), proto je dobré k němu tak přistupovat.
Dostávají denně spoustu dobře placených a zajímavých nabídek na spolupráci.
Proto byste je měli zaujmout nejen odpovídající finanční odměnou, ale i zajímavou kampaní. Také jim do formy realizace zasahovat co nejméně. Jsou to mistři ve svém oboru, umí komunikovat se svým publikem a jejich výstupy bývají precizní. Škála jejich sledujících bývá velmi rozmanitá, sledují je většinou různé věkové skupiny i lidé s rozdílnými zájmy.
Tento typ influencerů je vhodný pro větší firmy nebo ty, které se chtějí dostat do podvědomí široké veřejnosti a mají na to dostatečné finance. Také jsou ideální volbou pro globální kampaně a firmy, které potřebují plošný zásah.
Musíte počítat s tím, že kampaň bude finančně náročnější než s menšími influencery, ale výstupy jsou také se značně větším dosahem a velmi kvalitně zpracované.
Často se stává, že po jejich propagaci firma opravdu „vyprodá sklad“.
Ale pozor! I u velkých influencerů můžete narazit na falešné influencery či takové, kteří svými výstupy firmě spíš uškodí.
Střední influenceři od 10 tisíc sledujících do pár desítek tisíc.
Velkou výhodou těchto influencerů je, že mají užší a víc zaměřenou cílovou skupinu, a i když nedosahují statisícového počtu fanoušků, jejich sledující je milují. Sledují je z určitého důvodu (ať už jsou to hezké fotky, hlubší význam a myšlenka profilu nebo stejná záliba).
Abyste si dokázali představit, podle čeho influencera vybrat, připravili jsme pro vás článek na téma 7 tipů jak si vybrat vhodného influencera.
Když se vám podaří zvolit si toho správného influencera, získáte jistotu, že jejich fanoušky váš produkt jistě zaujme, a dostanete tak za relativně málo peněz hodně muziky. Oproti velkým influencerům si je mohou dovolit i menší firmy a začínající podnikatelé. Barterovou spolupráci moc nepřijímají, pokud se nejedná o nějaký opravdu drahý produkt nebo jejich srdcovou záležitost.
Těchto influencerů je nejvíc. A je proto trochu oříšek najít toho správného právě pro vás.
V těchto řadách objevíte opravdu kvalitní a profesionální influencery s různým zaměřením.
Ale stejně tak mezi nimi najdete i mnoho takových, kteří mají velice neprofesionální přístup i výstupy a nakoupené sledující či lajky.
S tím vám pomůžou statistiky, které si můžete vyžádat a tím pádem máte jasnou představu o cílové skupině jejich sledujících. Snadno si tak ověříte, že odpovídají vaší představě.
Mikroinfluenceři mají do (cca) 4 až 5 tisíc.
Pojem mikroinfluencer je ve světě hodně rozdílný. Někdo za mikroinfluencera považuje toho, kdo má do 3 tisíc sledujících. Pro jiného je to účet i s 10 tisíc followery. Ale ve světě jsou to účty i s deseti tisíci sledujícími.
My se přikláníme k závěru, že s ohledem na počet a velikost influencerů v České republice a na Slovenku, je mikroinfluencer ten, kdo má od 2 tisíc do 10 tisíc sledujících. Mají užší cílovou skupinu fanoušků, lidé je sledují kvůli konkrétnímu zájmu/člověku a své profily mají čistě pro zábavu. Pokud jsou šikovní, můžete očekávat, že se z nich v následujících měsících/letech stanou střední influenceři.
Mikroinfluenceři jsou také vhodní pro menší firmy a podnikatele, kteří nemají tak velké finanční možnosti a může u nich fungovat dobře i samotný barter. Dosahy kampaní u mikroinfluencerů bývají samozřejmě nejmenší, ale je dobré je využít na budování podvědomí o značce či produktu nebo jako doplňující influencery k těm větším a rozdělit tak svou propagaci.
Kolik si influenceři účtují a kolik peněz na jejich zaplacení potřebujete, si můžete přečíst v našem článku „Kolik stojí influencer marketing?“.