top of page

Jak psát kvalitní firemní blog?

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 13. 5. 2021
  • Minut čtení: 4

Aktualizováno: 27. 5. 2024

Pokud máte webovou stránku, dost pravděpodobně píšete i články na web. Je to skvělý způsob budování SEO, šíření povědomí o vaší značce či produktech. Díky blogu můžete své zákazníky učit a vzdělávat ohledně svých produktů, předávat jim zákulisní informace, a hlavně se jim neztratíte z očí – tedy, pokud budou vaše články kvalitní a budou je rádi číst. Potom je to win-win! Jak zařídit, aby byly vaše články čtivé, oblíbené, a hlavně plnily účel?


Laptop a ženské ruce, které píšou na klávesnici
Jak psát kvalitní firemní blog?

1. Kvalitní obsah

První a nejdůležitější položka na seznamu. I když píšete o tématu, které opravdu dobře znáte, musíte toto téma umět podat čtenářům tak, aby je článek bavil a ideálně si z něj taky odnesli nějakou hodnotnou informaci. Je proto lepší blogovat méně často, ale kvalitně!


Ani využití umělé inteligence pro napsání vašeho článku již není dobrou volbou. I když si odmyslíme její častou mylnost ohledně informací, chyby v samotném textu a větách, tak i Google již registruje, když je článek umělou inteligencí napsán a moc se mu to nelíbí. Dle SEO trendů pro rok 2024 jsou informace z první ruky hodnotnější, než přetlumočené informace od umělé inteligence, která je vzala z jiných webů. Google prostě chce, abyste mu dodávali opravdu hodnotné a vaše vlastní znalosti, zkušenosti a myšlenky, protože to jsou hodnotné informace z první ruky a ty Google hodnotí mnohem lépe! Takže ano, udělejte si pomocí umělé inteligence nějaké rešerše, ty si po té ověřte, ale článek nakonec napište svými slovy a přidejte vaše vlastní zkušenosti.


Počítejte tedy s tím, že kvalitní články vám seberou především váš čas. Spočítejte si, kolik času strávíte rešeršemi, samotným psaním, revizemi, úpravami a korekturami, vyhledáváním a formátováním fotek… a nakonec samotným vkládáním článku na blog. Vsadíme se, že už jste na několika hodinách na jeden článek. Neodradilo vás to? Skvěle, jdeme dál!


2. Struktura článků

Pracujte s textem tak, aby byl pro čtenáře maximálně přehledný. Nezapomínejte, že na webu lidé často text spíše „skenují“ a nečtou slovo od slova, jako když mají v ruce napínavou knížku.


Nenahraditelné duo tvoří nadpis a perex. Nadpis musí okamžitě zaujmout a napovědět, o čem článek bude. Perex je úvodní odstavec článku, kde uvedete čtenáře do děje a shrnete tam to, čemu se budete věnovat.


I dále v textu využívejte výrazné nadpisy, do kterých vsadíte klíčové informace (klidně používejte přednastavené nadpisy H1–H5). Tvořte odstavce pro tematické rozdělení článku. V neposlední řadě se nebojte zvýraznění důležitých informací přímo v textu. Zvýrazněte všechno, co čtenáři nesmí uniknout – jen pozor, aby to nebylo každé třetí slovo. :)


Pro lepší přehlednost se taky vyplatí zvolit si jeden font a toho se držet. Příliš časté střídání fontů nepůsobí profesionálně a čtenáři to zhoršuje vnímání textu.


3. Zvýšení dosahu

Abyste zvýšili organický dosah vašeho blogu, rozhodně stojí za to věnovat čas i SEO – tedy optimalizaci textu pomocí klíčových slov spojených s tématem článku, které potenciální čtenáři nejčasteji zadávají do vyhledávačů. Stejně tak dosah podpoříte i pojmenováním obrázků v článku pomocí klíčových slov.


Vyplatí se i vkládání odkazů na produkty nebo vaše starší články, ale i toto má svá pravidla. Slovo, ze kterého vedete link na produkt, musí být co nejkonkrétněji spojené s tím, na co odkazujete. Ideální je tedy konkrétní název produktu nebo například obecný název produktu a jeho značka.


4. Náležitosti článku

Nezapomínejte vyplňovat všechny popisky správně a zároveň poutavě, abyste měli mezi ostatními šanci, že potenciální čtenář klikne právě na ten váš.


Popisek stránky nebo článku

(Title // Titulek // Nadpis // Podtitulek // Meta data // Description, atd..)

Důležité funkce každé stránky webu i každého článku na blogu. Obojí by mělo být základní funkcí vašeho blogu.


Titulek

To, co Google zobrazí tučně – modře/fialově. Měl by obsahovat klíčové slovo a obsah článku (případně stránky). Neměl by být delší jak 70 znaků.

Screenshot z Google vyhledávače s ukázkou metadat o Marion Marketing
Ukázka co je Titulek a co je Description neboli podtitulek

Description neboli podtitulek

To je ten malý šedý text pod titulkem, který vám ukáže Google u jednotlivých vyhledaných stránek. Délka může být až 320 znaků a je dobré využít všechna důležitá klíčová slova. Tento prostor je důležitý při rozhodování uživatele, zda na odkaz klikne nebo ne.


Fotky a obrázky

U článku by měly být vždy tematické, kvalitní a ideálně vše původní obrázky – zaujmete určitě více vlastním obsahem, než obrázkem z fotobanky!


Nezapomínejte, že musíte přidat adekvátní, tematický název obrázku/fotky, který opět pomáhá SEO. My například používáme název článku.

A také vždy přidejte ke každému obrázku či fotce ALT popisek - což je popisek toho co je na obrázku pro nevidomé - doslova se jedná o popis toho, co vidíme na obrázku (například: šedá kočka leží na hnědém gauči a spí).

A v neposlední řadě dbejte na velikost fotek – když je budete nahrávat v příliš vysokém rozlišení, načítání celého blogu zbytečně zpomalíte.


Délka článku

Měla by být adekvátní k obsahu, ale v dnešní době platí, že delší je trochu lepší. Neexistuje žádné univerzální pravidlo, které by stanovilo minimální nebo maximální počet slov, ale vycházejme z toho, že se snažíte čtenáře zaujmout, předat mu informace a zároveň nic zbytečně neprotahovat. Nechceme přece čtenáře začít nudit. Doporučujeme nepsat články kratší jak 500 slov.


5. Interakce

Komunikujte s vašimi čtenáři! Dejte jim možnost, aby se vyjádřili k článku, nebo jim alespoň napovězte, kde jinde můžou najít váš obsah. Určitě pomůže taky možnost pravidelného odběru blogu.


Zapněte možnost komentářů přímo u článku a sdílejte článek na Instagramu. Alespoň tak získáte pořádný feedback od lidí, které baví podobná témata jako vás.


Vkládejte do textů CTA (call to action - výzva k akci), které podpoří čtenáře k nějaké reakci – sdílení článku, napsání komentáře, odběr blogu, kontakt apod.


Doufáme, že jsme vás od psaní blogu neodradili, ale naopak vás podpořili. Chce to čas, ale stojí to za to! A pokud chcete začít s blogem, ale už na to zkrátka nemáte čas, v Marion Marketing to zvládneme za vás, stačí nám dát vědět!

Pozadí na popup NL

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page