top of page

Instagram Reels 2025: Jak tvořit obsah, který funguje

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • před 2 dny
  • Minut čtení: 3

Od roku 2020, kdy se Reels na Instagramu objevily, přišla spousta změn a inovací. Jejich výhoda je ale pořád stejná – mají prioritu před ostatními formáty na Instagramu, což znamená větší dosah a lehčí zaujmutí nového publika. V Česku sice tento formát používá stále poměrně málo uživatelů, ale i od této části se můžete odlišit… a být ještě o něco lepší! Jak na to, aby vaše Reels byla úspěšnější?


Telefon leží vedle klávesnice a na displeji má otevřené Reels
Jak vytvářet zajímavá Reels, která se dostanou k co nejvíce sledujícím? Instagram se již stal video platformou, tak tomu pojďme společně naproti!

Aktuální obsah

Pro Reels není nic typičtějšího než aktuálnost. Když tedy natáčíte, věnujte se věcem, které se dějí teď a můžeme je nazvat takovým opožděným live streamem.


👉 Pracujete například na nových fotkách produktů? Backstage video je ideální!


👉 Nebo jste zaregistrovali nový trend v zahraničí, který k nám ještě nedorazil? Proč se jím neinspirovat?! Když nebudete první vy, bude to brzy někdo jiný...


👉 Pokud natáčíte spíše reakční videa na to, co se děje kolem nás, největší engagement rozhodně taky získá Reels, než statická fotka.


👉 Máte svým sledujícím co říct nebo sdílet zajímavé know-how? Krátké video je skvělý způsob, jak přirozeně představit sebe i svůj produkt a navázat blízký vztah s publikem.

 

Formát videí

Samozřejmostí by měl být i vertikální formát videí 9:16. S formátem nedělejte žádné pokusy, nevytvářejte rámečky apod. Video na celou obrazovku je to, co zaujme!


V případě, že chcete do Reels přidat úvodní titulek, umístěte ho ideálně doprostřed obrazovky. Pokud totiž náhled videa přidáte i do feedu, úvodní fotka se tam ořízne na formát 1:1. S titulkem v horní nebo spodní části Reels byste pak měli ve feedu useknutá písmenka.


Pak je tu ještě délka videa. Jakou zvolit? To je zcela na vás. Optimální délka pro sdělení krátké zprávy nebo prezentaci jednoho produktu může být 15-30 sekund. Jestli chcete ve videu prezentovat více produktů, můžete video natáhnout až na 60 sekund.

 

Nekopírujte obsah

Reels jsou kopií TikTok videí, to všichni víme. Instagram bojuje proti tomuto konkurentovi, jak může. A proto taky znevýhodňuje videa, která mají vodoznak Tik Toku. Proto pozor, pokud stříháte videa například v oblíbené aplikaci CapCut! Na Instagramu je jich spousta, ale originální videa vytvořená v Reels budou mít vždy přednost!


Instagram přišel s novou aplikací na stříhání videí s názvem Edits, která by měla konkurovat právě zmíněnému CapCut! Měla by být brzy dostupná v App Store i Google Play!


Hudba

Sledujete poctivě všechny novinky na Instagramu? Nezapomínejte ani na novinky ohledně Reels a taky na sledování trendy hudby. Vaše video má totiž šanci na větší organický dosah právě tehdy, když do něj vyberete hudbu, která zrovna „trenduje“. Jak zjistit, která to je? Doporučujeme sledovat Tik Tok – ten je totiž před Instagramem vždy napřed. Do Reels jde samozřejmě nahrát i video, kterému hudbu přidáte už předem. Pokud ale vybíráte z knihovny přímo na Instagramu, dost pravděpodobně tam písničku najdete taky a nemusíte se bát smazání videa kvůli nedodržení autorských práv.


Máte problém s dohledáváním hudby na Instagramu? Omezený výběr může být způsoben tím, že váš účet stále funguje jako osobní. V aplikaci si můžete zvolit, zda chcete účet osobní, business, nebo účet tvůrce – právě účet tvůrce vám zpřístupní hudební knihovnu i další praktické funkce z business verze.


Kromě hudby doporučujeme do Reels přidávat i voice over – tedy mluvené slovo. Pomůže vám lépe zaujmout sledující a přitáhnout pozornost k obsahu ještě efektivněji.


TIP: Máte už vytvořený business účet? Nevadí, můžete si ho v pohodě přepnout na účet tvůrce.

 

Vyzkoušejte Reels reklamu

Už i tento formát podporuje placený obsah, takže doporučujeme vyzkoušet, co udělá kombinace nejvíc zvýhodňovaného formátu s finanční podporou. Reels reklamy jsou velice podobné reklamám ve stories, jen mohou být delší.

Jestli tento formát reklamy zvolíte, vaše reklama se bude zobrazovat v kanálu vybraných příspěvků, jako klasické Reels.

 

Odpovídejte na komentáře pomocí Reels

Mezi nové funkce Instagramu patří i tato super vychytávka. Chcete být se svými followers ještě víc v kontaktu a podporovat interakci? Zkuste Reels odpovědi na komentáře. Stačí kliknout na komentář, na který chcete odpovědět, a pak kliknout na ikonku foťáku. Potom už jen stačí nahrát Reels s odpovědí. A jestli to bude formou nějakého vtipného videa, úspěch máte jistý!


Meta Verified Business: Více funkcí, víc možností pro Reels

Pokud si zaplatíte službu Meta Verified Business (ověření profilu – modrou fajfku), získáte mimo jiné i možnost vložit si do Reels měsíčně až 6 URL odkazů. Přesný počet se může lišit podle výše zvoleného předplatného, ale už základní balíček přináší zajímavé výhody pro značky i tvůrce.

 

Pokud ještě váháte, jestli začít s Instagram Reels, nezapomeňte, že patří mezi TOP trendy v online marketingu! Napište nám a nechte si udělat TOP obsah na sociální sítě od profesionálů i UGC tvůrců.

Pozadí na popup NL

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page