Taky máte pocit, že v poslední době chrlí Instagram jednu novinku za druhou? Máme pro vás přehled všeho nového, co můžete v aplikaci najít. Nakolik jsou nové funkce uchopitelné pro běžného uživatele nebo různé firmy? O naplnění potenciálu asi rozhodne až čas. Teď si pojďme dát slibovanou rekapitulaci.
Možnost SWIPE UP pro všechny uživatele
Dlouhou dobu byla možnost SWIPE UP dostupná jen pro účty, které měly nad 10 000 sledujících. Možnost přidávání odkazu do svých stories jste si tak museli vysloužit touhle metou.
Tento rok už ale Instagram zpřístupnil možnost všem účtům. Z tradiční podoby SWIPE UP se stala klasická, ne tak elegantní, samolepka. A i když tento přechod doprovázely menší problémy (na nějakou dobu zmizela možnost odkazu i účtům s více než 10 tis. followers), teď už byste svou samolepku měli najít mezi ostatními features.
I když máte na vašem firemním účtu méně sledujících, teď už můžete v pohodě přidávat odkazy na produkty nebo na nové články na blogu!
Collab aneb společné publikování příspěvků
Při klasickém postování fotky máte nyní možnost pozvat nějaký další instagramový účet ke spolupráci. Co to znamená?
Funkci Collab neboli funkci Pozvat spolupracovníka najdete v možnostech při přidávání příspěvku. Účet, který ke spolupráci vyzvete, musí tuto spolupráci schválit. Výsledkem je to, že jedna fotka, kterou postujete, se objeví na účtech obou spolupracujících profilů.
U fotky se potom objeví profilové fotky obou účtů a jste tak oba autory příspěvku. Kdy tuto funkci využít? Například při spolupráci s influencery, se kterými budete následně sdílet i statistiky. Pokud tedy víte, že byste fotku tak jako tak repostovali, tento způsob vám ušetří trochu práce. Nicméně nějaký zásadní vliv na engagement funkce zatím nezaznamenala.
Mazání fotek z carouselu
Další novinkou, kterou Instagram nedávno vypustil do světa, je možnost mazání fotek z carouselu – tedy z příspěvku s více fotkami.
Stačí si u konkrétního postu najít možnost Upravit a přesně tady můžete od teď vymazat jakoukoli fotku, aniž byste museli vymazat celý carousel a rozbít si tak celý instagramový feed.
K čemu tato funkce je? Pravděpodobně vás zachrání, pokud chcete u textového příspěvku upravit nějaké informace. Případně vám pomůže, když nedokážete překousnout nějakou fotku, která už se vám zkrátka nelíbí.
Nový algoritmus
Tato změna bude mít efekt spíše na běžné uživatele než na váš život na firemním profilu. Ale i tak se jedná o zajímavou novinku!
Instagram nám totiž už v našem vlastním feedu nabízí příspěvky a profily, které nesledujeme, ale mohly by nás zajímat. Tyto nabízené účty by pro nás měly být relevantní na základě profilů, které už sledujeme. Instagram nám zkrátka nabízí podobná témata a funkci EXPLORE přesunul do našeho feedu.
Výsledkem je ale ještě méně místa pro lidi a účty, které už sledujeme, ale jejich příspěvky se nám zobrazují čím dál méně. Každý má naštěstí možnost si toto nabízení příspěvků vypnout.
Nové formáty stories
Instagram taky neustále pracuje na vylepšení stories a přišel tak s pár šikovnými upgrady. Z vybraných stories si teď snadno můžete vytvořit rovnou celé reels a spojit tak kratičká videa nebo oblíbené fotky do jednoho delšího videa. To pak můžete umístit přímo do feedu.
Poslední novinkou, která se teprve těší na spuštění, jsou 60sekundové stories! Instagram od teď už nebude dělit videa delší než 15 sekund, ale do stories budete moct nahrát cokoli s délkou do jedné minuty.
Snažíte se využívat nové možnosti na sociálních sítích? Pokud si s tvorbou obsahu stále nejste jistí, obraťte se na Marion Marketing, rádi vám pomůžeme to rozjet nejen na Instagramu!
Comentários