Platforma Google nabízí mnoho druhů reklamních formátů a umístění k propagaci. Dnes se zaměříme obecně na výhody propagace na Google. Díky reklamě na Google máte několik možností, jak s tímto reklamním nástrojem pracovat a jak oslovit nové či stávající zákazníky. Každému inzerentovi může vyhovovat jiný druh z dostupných forem reklamy.
Proč se vůbec na Google prezentovat?
Pokud pořád přemýšlíte, jestli se vyplatí dávat čas a peníze do Google Ads, dali jsme dohromady pár důvodů, proč si nakonec řeknete ANO, VYPLATÍ!
Velký dosah
Online je dnes už téměř každý a tak máte dostupné vlastně jakékoli publikum. Google je navíc zdaleka nejpoužívanějším vyhledávačem u nás a potenciální zásah je tak opravdu veliký.
Nízká cena
Na Google se mohou prezentovat firmy i jednotlivci v podstatě bez ohledu na rozpočet. I s pár tisíci měsíčně se dá většinou pracovat. Záleží ale samozřejmě na vašem oboru, konkurenci apod. Výhodou je i to, že platíte za proklik a ne za zobrazení. Pokud se tedy Google Ads dobře nastaví, můžou mít skvělé výsledky za dost nízkou cenu.
Rychlost
Inzerci je možné spustit velmi rychle (v podstatě okamžitě), nevyžaduje se žádná extra velká kreativa, investice do zpracování reklam je ve srovnání s ostatními formami reklamy zanedbatelná. Stejně rychle je možné vidět i výsledky. Správně nastavená reklama na Google může přinést výsledek (leady, prodeje, traffic na webu atd.) téměř hned.
Když navíc zjistíte, že vám z nějakého důvodu tento typ reklamy prostě nefunguje, můžete ji okamžitě zastavit.
Customer service
Google nabízí zdarma zákaznický servis na pomoc se správou účtu. Spojíte se s konkrétním člověkem, který vám dává doporučení. Samozřejmě musíte brát ohled na vaše konkrétní potřeby, ale tento typ podpory může přinést zajímavé tipy, nové nápady a taky nejnovější informace o možnostech Google Ads.
Jak začít?
Tak co, už si říkáte, proč už dávno s Google Ads nepracujete? Nebojte, nikdy není pozdě a rádi vám dáme i pár tipů, jak Google reklamy odstartovat.
Najděte si parťáka
Prostě svěřte nastavení a optimalizaci Google Ads někomu, kdo jim prokazatelně rozumí. Jinak můžete ztratit dost času i peněz.
Ve hře je celá řada proměnných (shody klíčových slov, bidovací strategie, cílení…), které se vyplatí nastavit dobře už od začátku. I když už ale účet na Google máte a doteď jste se o něj starali sami, nic není ztraceno. Všechno se dá upravit a vylepšit – s tím vám samozřejmě moc rádi v MARION MARKETING pomůžeme!
Zpracujte analýzu
Spolupráci je třeba začít rozhovorem s budoucím správcem účtu – správce musí proniknout do klientova byznysu a pochopit, co nabízí, kdo je jeho cílová skupina a co si v neposlední řadě od inzerce na Google slibuje. U nových účtů je třeba taky analýza klíčových slov.
Pak už následuje návrh struktury účtu, kampaní a jejich sestav od vašeho Google parťáka.
NÁŠ TIP: Doporučujeme, aby se správce reklam staral i o samotné copy. Copy totiž musí odpovídat principům fungování Google Ads, o kterých nemá hodně lidí (ani copywriterů) ani ponětí.
Optimalizujte
Když už si úspěšně všechny kampaně na Google nastavíte, nemůžete je nechat ladem. Naopak vyžadují pravidelnou údržbu. Nejdříve bude potřeba kontrola několikrát týdně, pak například jedenkrát týdně a časem už třeba jen jednou za dva týdny. Vše závisí na tom, jak budou kampaně nastavené a jak budou performovat.
NÁŠ TIP 2: Google Ads se dobře doplňují například s Facebook Ads! Je ideální využívat pro reklamu více platforem.
Co si říct na závěr? Hlavně to, že reklamu na Google nemůžete brát jako všemocného spasitele. Sebelepší reklama nepřinese dobré dlouhodobé výsledky někomu, kdo nabízí produkt nebo službu, po němž není poptávka, je nekvalitní, konkurence nabízí lepší… nebo máte například zastaralý web. Z toho rychle odejde i někdo, koho vaše reklama zaujala. Je to zkrátka komplexní záležitost! Přečtěte si také: 9 korků k úspěšné online propagaci.
V příštím článku se zaměříme na jednotlivé formy reklam, které jsou na platformě Google dostupné, pro koho jsou vhodné a jak s nimi pracovat.
Comments