top of page

Kdo jsou genuinfluenceři

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 7. 4.
  • Minut čtení: 3

Aktualizováno: 7. 4.

S influencery už se setkáváme na všech sociálních sítích naprosto běžně a samozřejmostí je také to, že část jejich obsahu tvoří placená propagace. Počet značek využívajících influencer marketingu stále stoupá. Oproti dokonalým instagramovým fotkám influencerů s nejnovějšími trendy se dostávají do popředí tzv. genuinfluenceři. Ti nepůsobí na sítích za účelem zisku, ale protože zkrátka chtějí předávat své komunitě určité informace a hodnoty. Už jste se s nimi setkali? Určitě ano!


Počítač na posteli s otevřeným instagramem
Genuinfluenceři se trošku vymykají z klasického pojetí influencera, ovšem pořád influencery jsou. Jak se odlišují od svých „kolegů“ na sítích?

Kdo je genuinfluencer?

Genuinfluenceři (nebo také genuine influenceři) jsou možná čím dál větším influencer trendem, ale nejsou žádnými nováčky. Ve světle událostí posledních let a měsíců se ale jejich počet zvyšuje. O koho tedy jde?


Jsou to samozřejmě také influenceři – tedy lidé s nezanedbatelným počtem followers, kteří mají na svou komunitu vliv, ale kupodivu se jí nesnaží nic prodat. Genuinfluencerům jde o to přinášet objektivní informace a diskutovat. Zakládají si na autentičnosti, transparentnosti a opravdovém vztahu se svou komunitou. Nejde jim primárně o čísla, dosahy nebo spolupráce s velkými značkami – jejich hlavním cílem je být sami sebou, sdílet hodnotný obsah a budovat důvěru.


A to je přesně to, po čem na sítích čím dál víc toužíme. Reálný život bez filtru a otevřená komunikace o ne zcela příjemných tématech jako je starost o naše duševní zdraví a léčba duševních onemocnění, sebeláska, body positivity, ale taky politika nebo témata spojená jinými hlubokými tématy.


Klíčové rysy genuinfluencerů:

  • Autenticita – sdílejí své skutečné názory, zážitky i každodennost, bez zbytečných filtrů a přetvářky.

  • Důvěra publika – jejich komunita jim věří, protože necílí na „perfektní“ image, ale na lidskost.

  • Omezená nebo žádná komerční spolupráce – pokud už nějakou mají, je pečlivě vybraná a v souladu s jejich hodnotami.

  • Témata s přesahem – často se věnují udržitelnosti, duševnímu zdraví, společenským tématům nebo vzdělávání.

  • Dlouhodobý dopad – nejsou to „influenceři jednoho virálního reelsu“, ale lidé, kteří ovlivňují pomalu, postupně a kvalitně.

 

Proč se s genuinfluencerem spojit?

Jako značka máte šanci s genuinefluencerem spolupracovat, ale tento typ influencera vám kývne na spolupráci jedině v případě, že se opravdu ztotožňuje s vaším produktem nebo službou a spolupráce by tak měla dávat smysl v každém ohledu.

Nejde tady totiž o výdělek, ale o to předat followers užitečné informace, šířit hodnoty, se kterými naprosto souzní. Genuinfluencři tak samozřejmě můžou spolupracovat s jakoukoli značkou, se kterou se názorově potkávají, ale můžou spolupracovat i s neziskovými organizacemi, udržitelnými značkami nebo dokonce státními institucemi.

 

Máme genuinfluencery v Česku?

Ano, i v České a Slovenské republice najdeme nějaké genuinfluencery. A spolu s tímto trendem se jejich počty zvyšují!


Do této kategorie bychom mohli zařadit například profily: @neveshlavu - zaměřuje se na psychologii a duševní zdraví

@z_denicku_dentalni_hygienistky - zaměřuje se na zubní hygienu a vzdělávání

@moje_gynpor - profil zaměřující se na intimní oblasti, porodnictví a gynekologii


Různá společenská témata otevírá na svém instagramovém i YouTube kanálu například Karel Kovář aka Kovy.


Naopak snahu o osvětu například ohledně očkování proti covid-19 jsme samozřejmě zaznamenali i v kampani Anny Šulcové a Jakuba Gulaba, ovšem tenkrát pojetí kampaně vzbudilo spíš pobouření. V tomto případě se navíc jednalo o jednorázovou záležitost – ani jednu z těchto osobností bychom tedy mezi genuinfluencery nezařadili.

 

Genuinfluencerů u nás ale určitě najdete celou řadu a nemusí jít jen o jména s desítkami nebo stovkami tisíc followers. A o UGC tvůrcích jste již slyšeli, víte, jaký je rozdíl mezi influencery a UGC tvůrci? Jaké osobnosti byste do této kategorie zařadili vy? 

Pozadí na popup NL

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page