Koupit již rozběhlý účet s velkým počtem followers, nebo začínat od 0? Ušetřit si spoustu času a práce s budováním nového účtu, nebo si tu cestu snadno zkrátit? A když se rozhodnete pro odkup instagramového účtu s velkým počtem followers, tak za jakou cenu a jaká rizika to obnáší? Kde se berou účty, které jejich majitelé prodávají a kolik takový profil stojí? A jak poznat falešné soutěže?
V první řadě si řekneme, o čem je řeč.
Jedná se o profily, které byly vytvořeny s účelem rychle nabrat co největší počet fanoušků. Nejčastěji se tyto účty falešně vydávají za známé světové značky v určité zemi (Nike CZ/SK, Mango CZ/SK, atd.) a na svém profilu novým followers nabízejí extrémně zajímavé dárky (voucher na nákup, nový iPhone, slevu atd.).
Po pár dnech (nebo až profil nasbírá dostatek followers) ho majitel přejmenuje a obsah smaže. Tím docílí, že ho opravdová značka ani nestihne zaregistrovat a nahlásit k zabanování instagramem.
Majitel pak začne profil nabízet firmám k odkoupení s informací, že disponuje reálnými fanoušky. Bohužel firmy, které si právě cestu za vysněnou slávou na Instagramu hodlají rychle ulehčit, nebo tomu nerozumí profil odkoupí (často za tisíce) a....
Takový profil je vám z 99 % k ničemu!
Proč? Protože u takto pořízeného účtu nikdy nevíte, odkud pochází jeho sledující, kdo jsou a jaké mají zájmy. Můžete si sice zobrazit základní statistické údaje (věk, pohlaví a národnost), ale nevíte proč tento účet začali sledovat. Efekt je vlastně stejný jako u klasicky nakoupených reálných followers. Vy sice budete mít u svého nového profilu velké číslo, ale nebude plnit ten účel, který má - což je oslovení opravdových fanoušků, které vaše značka doopravdy zajímá a mají zájem o zakoupení vašich produktů.
Z pravidla vás tito followers přestanou časem sledovat, protože jim dojde, že vás vlastně nikdy sledovat nezačali a váš pracně tvořený obsah se s největší pravděpodobností netrefí do jejich zájmů. Budete pro ně jen další zbytečný spam a internetový smog. Nebo vaše příspěvky začnou přeskakovat bez jakéhokoliv pozastavení a interakce v podobě lajku, shlédnutí či komentáře. V takovém případě vám nakonec organický dosah ještě sníží a vy se budete muset ještě víc snažit o zvýšení vašeho dosahu třeba klasickými sponzorovanými příspěvky a bude vás to ve finále stát ještě více peněz, než kdybyste si svou základnu fanoušků budovali poctivě. To je sice delší a náročnější proces, ale stojí to za to a radost z úspěchu i výsledný efekt je mnohem lepší! Pusťte se do svých sociálních sítí s námi!
Pro koho je tedy takový profil vhodný k odkoupení?
Možná by se to hodilo pro firmu, která chce sdílet a repostovat soutěže či výhry (protože nabraní sledující u těchto profilů budou zřejmě chtít dárky, vouchery a slevy - a to nejlépe zadarmo).
Také pokud vám jde o fame a chcete se stát instagramovou celebritou, tak si možná takový profil odkupte, možná uspějete a někoho oslovíte. Ale s největší pravděpodobností i v tomto případě začnete být spam a přesnou vás brzy sledovat. Stejně jako followers nahnaný z častých soutěží. Ale o tom si řekneme zase příště. :)
Správa sociálních sítí je náročná, ale stojí to za to! Přečtěte si naše články "Jak tvořit kvalitní obsah na sociální sítě?" a "Proč je důležité mít sociální sítě a být na nich aktivní?"
Dejte si také pozor na podobné podvodné soutěže!!!
Fungují stejně a buď dotyčný nikoho nevylosuje, nebo soutěž ani neproběhne. Například jako zde u soutěže o iPhone, kde falešný profil tvrdí, že probíhá ve spolupráci s Alzou. Jeden z prvních varovných signálů je i ten, že zmíněnou Alzu profil neoznačil, což by v podobné spolupráci byla naopak POVINNOST! Už jen to, že profil probíhá o takto nákladnou věc, nebo nabízí produkty ve vysoké hodnotě či pro extrémně velký počet vítězů, nevěřte tomu a pečlivě si pořadatele soutěže vyhledejte!!! Bez ohledu na to, že i samotné soutěže musí dodržovat nějaké zásady sociální sítě, na které soutěž probíhá.
A co dělat s takovými falešnými profily? Nahlašovat je! Informovat o tom oficiální profil (například oficiální ZARA profil), ale také o tom informovat na svých sociálních sítích a sdílet tuto osvětu dál... Ať se to dostane mezi co nejvíce lidí stejně, jako například dříve oblíbené podvodné e-maily.
A už znáte SOCIALBOA? Je to nová česká platforma na propojování firem a influencerů. Celý proces spolupráce je díky ní mnohem snazší a efektivnější. Také máte k dispozici 100% reálné statistiky o cílové skupině followers.
Comments