Co je to UGC? A kdo je UGC tvůrce? Jaký je rozdíl mezi influencery a UG tvůrci a proč by s nimi měla vaše firma také spolupracovat? Přečtěte si vše, co potřebujete o tomto marketingovém formátu vědět!
UGC video pro našeho klienta na polský trh.
Co je to UGC a jak funguje?
UGC (User Generated Content) je autentický obsah vytvořený samotnými uživateli, zákazníky nebo tvůrci. Nejedná se o profesionálně vytvořený obsah, ale přirozeně vytvořený obsah bez zásahu značky (nebo alespoň tomu tak na začátku UGC bylo). Nejedná se tedy ani o spolupráci s influencery, ani o profesionální tvorbu obsahu od profesionálů s kvalitní technikou (video makeři, atd.).
Kdo jsou UGC tvůrci?
UGC tvůrcem může být kdokoliv, kdo je kreativní a má telefon, kameru nebo foťák, na kterém zvládne vytvořit hezký "amatérský" obsah s cílem prezentace či recenze produktů nebo služeb pro různé firmy.
Typy UGC spolupráce
Spolupráce s UGC tvůrci může mít různou formu. Mohou je publikovat na různých platformách a sociálních sítích, ale také mohou obsah vytvořit a firma si s tímto obsahem pak může nakládat dle svého uvážení a použít ho například v online reklamních kampaních.
Recenze a hodnocení produktů a služeb na platformách Google Reviews, TripAdvisor, Heureka, atd.
Fotografie a videa sdílená na sociálních sítích.
Příspěvky na sociálních sítích.
Blogové články.
Proměna UGC v čase
UGC vzniklo jako spontánně sdílený obsah od zákazníků, bez zásahu firmy. UGC se objevovali na blozích, fórech, na YouTube, a s příchodem sociálních sítí se začaly objevovat i tam. V poslední době se z UGC stal velký trend a protože firmy zjistily, že je tato forma obsahu výhodnější, efektivnější, důvěryhodnější a také pro firmu levnější, než profesionálně vytvořený obsah, začaly s UGC tvůrci spolupracovat záměrně. Ale samozřejmě i v tomto případě vždy záleží, co je cílem a kde bude obsah umístěn!
Kde najít UGC tvůrce?
UGC tvůrce mohou větší značky objevit přes své sociální sítě, kde je zákazníci u vlastního vytvořeného obsahu označí nebo na různých platformách a FB skupinách (například zde). Skvělé jsou pro to třeba originální hashtagy, které se vaši zákazníci naučí používat a vám už neunikne žádný zajímavý UGC content od vašich zákazníků.
My v MARION MARKETINGU využíváme již v minulosti námi ověřené UGC tvůrce, kteří splňují vysoké estetické standardy a víme, že je jejich obsah kvalitní a dodán v termínu a bez případných komplikací.
Někdy spolupracujeme i s microinfluencery, kteří jsou zároveň tvůrci. Na základě spolupráce a předchozí dohody lze tyto 2 rozdílné spolupráce nakombinovat. Jaký je rozdíl mezi UGC a influencerem?
Výhody UGC spolupráce
Výhod UGC je spousta, například tyto:
Výsledky studie ukazují, že většina nakupujících (až 90 %) uvádí, že UGC ovlivňuje jejich rozhodnutí o nákupu a převyšuje všechny ostatní formy marketingu.
Reklamy obsahující UGC získaly o 73 % více pozitivních komentářů na sociálních sítích než tradiční reklamy.
Velkou výhodou je především cena. Nižší náklady na tvorbu obsahu v porovnání s profesionálně vytvořeným obsahem nebo spoluprací s influencery.
Autentický obsah se kterým se zákazník lépe ztotožní.
Vyšší engagement (vyšší míra zapojení zákazníků a uživatelů na sociálních sítích).
Na co si dát při UGC spolupráci pozor?
Pokud se chcete pustit do spolupráce s UGC tvůrcem, je dobré si především transparentně a jasně stanovit podmínky spolupráce. Stejně jako při spolupráci s influencery byste si měli podepsat smlouvu, kde budou podmínky spolupráce, cena, termín dodání, popis scénáře, atd.. Důležité je také stanovení autorských práv a souhlas sdílení obsahu. Při výběru UGC tvůrce (stejně jako při výběru influencera) je dobré zkontrolovat si také jeho předchozí tvorbu, zda se vám stylově líbí a odpovídá vaší značce.
UGC video pro našeho klienta dieNikolai.
Teď už víte, kdo je UGC tvůrce a jak s ním spolupracovat. Pokud chcete najít vhodného UGC tvůrce, rádi vám s tím pomůžeme. Vytvoříme pro vás UGC video a využijeme ho v reklamních kampaních v rámci marketingové strategie, abychom dosáhli stanovených cílů. Kontaktujte nás pro nezávaznou spolupráci.
Comments