top of page

Co je UGC a jak s ním pracovat?

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 28. 10. 2024
  • Minut čtení: 3

Aktualizováno: 3. 11. 2024

Co je to UGC? A kdo je UGC tvůrce? Jaký je rozdíl mezi influencery a UG tvůrci a proč by s nimi měla vaše firma také spolupracovat? Přečtěte si vše, co potřebujete o tomto marketingovém formátu vědět!


UGC video pro našeho klienta na polský trh.



Co je to UGC a jak funguje?

UGC (User Generated Content) je autentický obsah vytvořený samotnými uživateli, zákazníky nebo tvůrci. Nejedná se o profesionálně vytvořený obsah, ale přirozeně vytvořený obsah bez zásahu značky (nebo alespoň tomu tak na začátku UGC bylo). Nejedná se tedy ani o spolupráci s influencery, ani o profesionální tvorbu obsahu od profesionálů s kvalitní technikou (video makeři, atd.).


Kdo jsou UGC tvůrci?

UGC tvůrcem může být kdokoliv, kdo je kreativní a má telefon, kameru nebo foťák, na kterém zvládne vytvořit hezký "amatérský" obsah s cílem prezentace či recenze produktů nebo služeb pro různé firmy.


Typy UGC spolupráce

Spolupráce s UGC tvůrci může mít různou formu. Mohou je publikovat na různých platformách a sociálních sítích, ale také mohou obsah vytvořit a firma si s tímto obsahem pak může nakládat dle svého uvážení a použít ho například v online reklamních kampaních.


  • Recenze a hodnocení produktů a služeb na platformách Google Reviews, TripAdvisor, Heureka, atd.

  • Fotografie a videa sdílená na sociálních sítích.

  • Příspěvky na sociálních sítích.

  • Blogové články.


Proměna UGC v čase

UGC vzniklo jako spontánně sdílený obsah od zákazníků, bez zásahu firmy. UGC se objevovali na blozích, fórech, na YouTube, a s příchodem sociálních sítí se začaly objevovat i tam. V poslední době se z UGC stal velký trend a protože firmy zjistily, že je tato forma obsahu výhodnější, efektivnější, důvěryhodnější a také pro firmu levnější, než profesionálně vytvořený obsah, začaly s UGC tvůrci spolupracovat záměrně. Ale samozřejmě i v tomto případě vždy záleží, co je cílem a kde bude obsah umístěn!


Kde najít UGC tvůrce?

UGC tvůrce mohou větší značky objevit přes své sociální sítě, kde je zákazníci u vlastního vytvořeného obsahu označí nebo na různých platformách a FB skupinách (například zde). Skvělé jsou pro to třeba originální hashtagy, které se vaši zákazníci naučí používat a vám už neunikne žádný zajímavý UGC content od vašich zákazníků.


My v MARION MARKETINGU využíváme již v minulosti námi ověřené UGC tvůrce, kteří splňují vysoké estetické standardy a víme, že je jejich obsah kvalitní a dodán v termínu a bez případných komplikací.


Někdy spolupracujeme i s microinfluencery, kteří jsou zároveň tvůrci. Na základě spolupráce a předchozí dohody lze tyto 2 rozdílné spolupráce nakombinovat. Jaký je rozdíl mezi UGC a influencerem?


Výhody UGC spolupráce

Výhod UGC je spousta, například tyto:

  • Výsledky studie ukazují, že většina nakupujících (až 90 %) uvádí, že UGC ovlivňuje jejich rozhodnutí o nákupu a převyšuje všechny ostatní formy marketingu.

  • Reklamy obsahující UGC získaly o 73 % více pozitivních komentářů na sociálních sítích než tradiční reklamy.

  • Velkou výhodou je především cena. Nižší náklady na tvorbu obsahu v porovnání s profesionálně vytvořeným obsahem nebo spoluprací s influencery.

  • Autentický obsah se kterým se zákazník lépe ztotožní.

  • Vyšší engagement (vyšší míra zapojení zákazníků a uživatelů na sociálních sítích).


Na co si dát při UGC spolupráci pozor?

Pokud se chcete pustit do spolupráce s UGC tvůrcem, je dobré si především transparentně a jasně stanovit podmínky spolupráce. Stejně jako při spolupráci s influencery byste si měli podepsat smlouvu, kde budou podmínky spolupráce, cena, termín dodání, popis scénáře, atd.. Důležité je také stanovení autorských práv a souhlas sdílení obsahu. Při výběru UGC tvůrce (stejně jako při výběru influencera) je dobré zkontrolovat si také jeho předchozí tvorbu, zda se vám stylově líbí a odpovídá vaší značce.


UGC video pro našeho klienta dieNikolai.


Teď už víte, kdo je UGC tvůrce a jak s ním spolupracovat. Pokud chcete najít vhodného UGC tvůrce, rádi vám s tím pomůžeme. Vytvoříme pro vás UGC video a využijeme ho v reklamních kampaních v rámci marketingové strategie, abychom dosáhli stanovených cílů. Kontaktujte nás pro nezávaznou spolupráci.

Pozadí na popup NL

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page